Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Frejda - 11 juni 2013 22:12

Idag har mamma och pappa varit i torpet och hjälpt mig såga upp en hel del av de döda och nedtagna almarna i lagom bitar för att jag ska kunna klyva dem. Så här fint såg det ut när jag kom hem.


Stort, stort tack till er!


Solen sken hela kvällen så jag passade på att plantera allt som jag köpt och fått av syrran (lökar och knölar). Jag rensade rabatter och satte efter hand dahlior, liljor, dagliljor, stockrosor och en dubbelrudbeckia. Nu hoppas jag att allt, precis allt, kommer upp och blommar fint.


Den här rabatten kommer att fyllas ut fint om allt kommer upp. Där finns även irisar och gladiolus. Och ännu mera liljor. Till sällskap har de lammöra, stjärnflocka, blå höstflox, stäppsalvia, stormhatt, pioner och en liten julros. Tulpanerna har blommat över och tulpanträdet beter sig underligt. Det kommer löv längst ner på stammen, men inte upptill.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards