Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Lilla Pip är en punkballerino

Av Frejda - 12 november 2012 21:23


Det verkar som om Lilla Pip Punkballerina är en Lilla Pip Punkballerino. Det ser ut som om det håller på att utvecklas en knöl över näbben och frisyren börjar bli lite mera hockeyfrilla än punk.



Pipen är dessutom väldigt stor - just nu större än sina mammor trots att han inte är fullvuxen än. Så det bidde nog en tupp.


Men i sådana fall en mycket tjusig tupp. Färgen är kraftigt brunspräcklig och på kinderna lyser turkosblå fläckar. Nu vill jag bara höra ett kuckeliku också, så är saken biff.



Tor, Freja, Siv och Lilla Pip Punkballerino har fått rumsgrannar. I rummet intill bor dessa raringar.

 
 
Ingen bild

Karin

12 november 2012 22:24

Det blev en intressant vändning. Hur länge till dröjer det innan han ska slåss med sin far? När räknas han som fullväxt?
Karin

 
Ingen bild

Frejda

12 november 2012 22:25

Karin - Till jul kanske? Inga julklappar från tomten till Lilla Pip då, om han är dum mot pappa. ;-)

 
Ingen bild

Karin

13 november 2012 13:34

Efter jul kanske det blir dags för dig att fixa två hönsgårdar. En för varje tupp?!
Pip är i alla fall riktigt söt

 
Ingen bild

Frejda

13 november 2012 20:18

Karin - Vi får se var Pipen ska bo så småningom. Och ja, visst är han söööööt! (Stolt hönsmamma ...). :-)

 
Ingen bild

Lillsyrran

15 november 2012 22:58

Men jisses! Jag kommer inte använda "andranamnet" på Pip ;)

 
Ingen bild

Frejda

16 november 2012 06:57

Lillsyrran - :-) Det är väl fint?
Nej, tanken är väl att Pipen ska byta namn till ngt mycket ståtligare från den nordiska mytologin, så att han "matchar" sina föräldrars namn. Jag har inte bestämt mig för vad än.

 
Ingen bild

Frejda

16 november 2012 20:05

Lillsyrran - Det kan kanske bli så att Lilla Pip Punkballerino får heta Loke. Loke är vacker och slug och kan förvandla sig till vad han vill och ändra både gestalt och kön. Och det är ju det han gjort - gått från tonårstjej till ståtlig tupp. Och snygg och smart är han ju. :-)

 
Ingen bild

Lillsyrran

17 november 2012 00:22

Ge mig styrka... ;)

 
Ingen bild

Frejda

17 november 2012 08:15

Lillasyrran - :-)
Loke får det bli hädanefter. Hälsar du Loke det?

 
Ingen bild

Karin

17 november 2012 17:24

Var inte Loke eldens gud? Har Pip eett eldfängt humör tro?





 
Ingen bild

Frejda

17 november 2012 18:01

Karin - Nej, det var nog Heimdall som var eldens gud.

Loke var ju inte alltid så snäll. Vid ett tillfälle klippte han av Sivs fina hår (så Sivan får akta sin punkfrilla). Tor blev ruskigt arg så Loke fick fixa ett ersättningshår. Det gjordes i guld ... :-)

 
Ingen bild

Lillsyrran

18 november 2012 01:01

Jag lovar att framföra namnbytet till punkballe... ;)

 
Ingen bild

Frejda

18 november 2012 17:06

Lillsyrran - Nu har jag skrattat högt i flera minuter så att tårarna trillar. Loke Punkballe blir väl jättebra! :-) :-)

 
Ingen bild

Lillsyrran

19 november 2012 22:36

Så får det bli! :D

 
Ingen bild

Karin

22 november 2012 11:02

Jag ger mig inte i namnfrågan. jag tycker synd om Pip som ska heta efter den svekfulle. Varför inte Balder som var Tors son? Det ligger närma ballo-namnet-

 
Ingen bild

Lillsyrran

22 november 2012 22:21

Vad som helst utom punkballerino ;)...

 
Ingen bild

Frejda

23 november 2012 06:26

Karin n- Balder var ju extremt snall och god. Jag tror inte Loke ar det. Han har en rav bakom varje ora, bortskamd som han ar av mig och sina mammor. :b)

Lillsyrran N- Loke it is. :b)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frejda - 14 november 2016 18:58


Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.   Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att...

Av Frejda - 4 mars 2016 16:57


  I år var det lite extra roligt att inventera mina fröer - nu när jag har en så fin låda att lägga dem i.   Jag har en hel del fröer kvar som jag behöver använda innan de blir för gamla. Men som varje år så behöver jag köpa till en del. I å...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:49

I mitten på juli hade jag rest ner till västkusten för att hälsa på vänner när jag fick besked från kattvakt Thea att Lilla Lo var väldigt dålig. Jag fick åka hem för att ta farväl av henne. Det var en aggressiv blodcancer som blev hennes bane. Men n...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:09

Sommaren 2015 kan knappast skryta med särskilt mycket fint väder, så odlingssäsongen var inte riktigt lika inspirerande i år. I år förlorade jag också mina två äldsta kissar, Mini och Lilla Lo, så det var också en sorgesam vår och sommar på det viset...

Av Frejda - 14 juli 2015 22:07


Älskade Lilla Lo har lämnat mig. Hon var den sista av den lilla trojkan bestående av mamma Skruffa, syster Mini och Lilla Lo själv.   Fjorton år och nästan tre månader fick vi tillsammans och det är nu mycket tomt och tyst. Jag har nog inte tä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards