Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Frejda - 31 oktober 2012 20:38


När jag var ute i torpet för ett par helger sedan så passade jag på att ta lite höstbilder. På marken låg fortfarande många äpplen kvar, så jag kunde plocka en påse till hönsen. Resten kommer att gå åt till våren för fåglarna och rådjuren äter av dem.



Bäcken som delar av mot grannarna Åsa och Tayeb (mitt gamla hus) var full med vatten. Det var allt regnet som gjorde att den såg ut som en kanal i Venedig.



Rabatterna vid torpstugan vissnar ner. Där växer kärleksört, dagliljor och allium. Bladen ligger ner nu och skiftar i gult.



Jag vet inte vad denna växt, som bildar häck mot grannen, heter. Kanske är det häggmispel? Någon som vet?


Hursomhelst så ser bladen ut att glöda i solen nu. Svårt att återge med ett foto, men det är vackert. Som guldpengar i grenarna.



Inte hos mig utan hos grannen Thea. Äpplen och fläderbär på en gammal bräda.



I odlingen har pallkragarna fått täcken av bladrens efter skörden. Alltid ger det väl något tillbaka till jorden inför vårens sådd och plantering.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards