Direktlänk till inlägg 11 september 2012

Så fint i trädgård och odling - tack mamma och pappa

Av Frejda - 11 september 2012 10:33


Tack, mamma och pappa, för att ni gjorde så fint i trädgård och odling!


Efter operationerna får jag inte bära tungt eller ta i. Till råga på eländet så var min plan att ta hand om allt ogräs och annat just den helgen när jag åkte in till akuten med brusten blindtarm, så ingenting blev gjort, och allt bara växte mer under tiden jag låg inne.


Men igår fick sig trädgård och odling en duvning som jag inte kunnat drömma om.



Ogräset vid plattorna är borta, vildvuxna rabatter är nedklippta och ogräsrensade.



Ytterligare en plattläggning där ogräset är borta. Örtlandet bakom är rensat. Gräset klippt i gångarna.



Här inspekterar Skruffa och Lilla Lo.



I hönsgården går Lilla Pip som en ballerina på pinnen. Hon hoppar inte bara upp och sätter sig, utan promenerar fram och tillbaka med sina håriga ben. Imponerande. Hon börjar bli en riktig liten personlighet. Älskar att jaga insekter som flyger förbi, och hon är snabb.

 
 
Ingen bild

Lillsyrran

11 september 2012 22:45

Ja, föräldrarna är väldigt effektiva när de sätter igång! :D
Fint blev det!

 
Ingen bild

Frejda

12 september 2012 20:30

Lillsyrran - Ja, jag var alldeles förstummad. Hoppas de förstår vad glad jag blev. :-)

 
Helga

Helga

13 september 2012 08:31

Jättefint! Vad snällt av dem...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Frejda

15 september 2012 11:17

Helga - Jag har världens snällaste föräldrar! :-)

 
Ingen bild

Karin

13 september 2012 11:22

Grattis att du nu får komma tillbaka till ditt paradis. Hoppas att allt går bra. Det var roligt att få se vad lille Pip har växt. Om hen är en hon kommer Tor att få det jobbigt ett tag. Men om hen är en han så kan det bli bråk.
Lycka till med vilket som!

Frejda

15 september 2012 11:19

Karin - Tack. Det ska bli kul att flytta ut igen. Jag har lite farhågor när det gäller tillgången på bra vatten och vet att det blir en del vedbärande - något som jag ju inte ska hållas med eftersom jag inte får bära tungt eller ta i för mycket. Så i år kanske det blir tidigare flytt in till stan än slutet av oktober, men jag ska väl hålla ut till slutet av september i alla fall. Sedan får vi se. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frejda - 14 november 2016 18:58


Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.   Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att...

Av Frejda - 4 mars 2016 16:57


  I år var det lite extra roligt att inventera mina fröer - nu när jag har en så fin låda att lägga dem i.   Jag har en hel del fröer kvar som jag behöver använda innan de blir för gamla. Men som varje år så behöver jag köpa till en del. I å...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:49

I mitten på juli hade jag rest ner till västkusten för att hälsa på vänner när jag fick besked från kattvakt Thea att Lilla Lo var väldigt dålig. Jag fick åka hem för att ta farväl av henne. Det var en aggressiv blodcancer som blev hennes bane. Men n...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:09

Sommaren 2015 kan knappast skryta med särskilt mycket fint väder, så odlingssäsongen var inte riktigt lika inspirerande i år. I år förlorade jag också mina två äldsta kissar, Mini och Lilla Lo, så det var också en sorgesam vår och sommar på det viset...

Av Frejda - 14 juli 2015 22:07


Älskade Lilla Lo har lämnat mig. Hon var den sista av den lilla trojkan bestående av mamma Skruffa, syster Mini och Lilla Lo själv.   Fjorton år och nästan tre månader fick vi tillsammans och det är nu mycket tomt och tyst. Jag har nog inte tä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards