Alla inlägg den 23 september 2012

Av Frejda - 23 september 2012 20:03


September i stugan, snart oktober. Första helgen i oktober flyttar hönsen till min syster och jag och kissarna flyttar troligen samma helg eller möjligen helgen efter, beroende på om jag hunnit fixa allt som behöver fixas. Det blir ett par veckor tidigare än normalt, men i år blev det ju lite speciellt i och med operationen så jag vet inte om jag pallar att bära vatten och ved så länge som jag brukar.


Nu i helgen har jag själv plockat in småmöbler och pynt från trädgården i ladan och idag fick jag hjälp från vänner att bära in det tyngre artilleriet. Tack! Jag kan ju inte lyfta tungt själv nu så jag är så glad att jag fick hjälp.


Nästa helg blir det skörd, så jag hoppas på fint väder då. Gräset klipper jag nog inte mer i år, och alla äpplen brukar få ligga. Dem äter fåglarna och rådjuren upp.


Någon gång under september och oktober ska de döda almarna tas ner, men har jag hunnit flytta så får jag väl åka hit och elda upp lite värme i stugan under dagen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards