Alla inlägg den 29 september 2010

Av Frejda - 29 september 2010 21:55


Krassen har blommat stordådigt hela sommaren, och nu börjar den ge sig. Men ännu finns några fina blommor kvar och bladverket är mäktigt. Bladen är som stora tefat och mönstret i dem är ursnyggt.


De flesta blommor som fortfarande blommar i min trädgård nu är orange eller gula: solrosor, ringblommor, krassen, den japanska underblomman, dahliorna ... Bara ett par stycken går i rosa nyanser. 


Idag var vädret helt underbart - en riktigt fin höstdag med klarblå himmel och sol. Jag började köra in granveden som legat på tork sedan förra året. Den är nu alldeles lagom torr och jag har eldat riktigt varmt i stugan ikväll med den, för det ska bli en kall natt.


Det är inte alla som uppskattar värmen dock. En av dem syns på bilden nedan - Lilla Lo. Hon höll mig sällskap hela tiden när jag körde med veden, men nu ser jag inte röken av henne. Det är klart - den där tjocka pälsen kan man ju inte ta av sig om man tycker det blir för varmt.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards