Alla inlägg den 10 september 2010

Av Frejda - 10 september 2010 20:08


Jag har nog kollat väderprognoserna minst två gånger varje dag i sommar och har definitivt inte missat TV 4:s väder en enda dag. Är det bara jag som är så vädernördig eller är alla trädgårdsintresserade det? Och varför gör man det? Det är ju inte direkt så att man kan göra något åt vädret i någon riktning överhuvudtaget.


Ja okej, det kan ju vara bra att veta om det ska regna så att man vet när man ska planera in gräsklippningen. Fast å andra sidan så har ju vädret och prognoserna en tendens att ändra på sig - speciellt när man bor vid foten av bergen, som jag gör. Här kan allt möjligt väder fastna mot bergen och rulla fram och tillbaka över oss som bor här, medan vädret en mil bort ser helt annorlunda ut.


På bilden en improviserad bänk som jag ordnade till. De små bockarna hittade jag i ladan. De fick lite falu rödfärg på sig. Den tjocka brädan hittade jag i en sopgrop en bit bort där folket i trakten kastar ner allt möjligt. En dag låg där något som såg ut som ett halvt torp, med stora, fina brädor som den här. Två av dem fick följa med hem och en är numera inoljad och har fått ett nytt liv som bänk.


På bänken har jag ställt det lilla fatet som jag tänkte kunde fungera som fågelbad. Men jag tror knappast att de små liven vågar sig dit när Lilla Lo sitter på pass och flashar huggtänderna. Ser ni blicken?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards