Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Frejda - 11 juli 2014 12:00

Mini har semester. Hon sover gott i min säng och läser, uppenbarligen, Sandhamnsdeckare.


Nu har det fina vädret kommit och allt blommar och växer så det knakar. Här min fina million bells som hänger i pergolan.



Jag var ju väldigt sen med att så och plantera i år av en väldans massa skäl, men åtminstone squashen börjar komma nu. Man nästan ser hur de växer från dag till dag. Det blir gott.


Färskpotatisen borde också vara klar nu. Idag ska jag dra upp ett par plantor och titta om jag inte kan få ihop till sillen. Annat som växer ordentligt är salladen och dillen och de eländes rädisorna som jag aldrig äter. Jag ska inte så rädisor något mer.


Gurkor och tomater i växthuset har en del växande att göra innan jag får skörda där och pallkragen med rödbetor och morötter var, av någon anledning, proppfull med ogräs (så var det inte i de andra pallkragarna - måste vara gödslet jag använde i den pallkragen), så där har det inte kommit långt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards