Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Frejda - 10 maj 2014 21:19

Ibland tar man sig nästan vatten över huvudet ... Tre pallkragar har fått stå orörda i två år. Fulla med hallonplantor, nässlor, kirskål och gullris. Jag har grävt! Och kört fyra kärror ogräs till gruvhålet. Hela dagen tog det, och en smäll i huvudet när jag tog en för snäv genväg vid växthuset ...



 

Men till slut var de hanterbara (även om där finns massor med ogräsrötter som kan ställa till det). Jag hade grävt ur, laddat med gödsel och ny jord.




I med potatisarna och på med jord. Jag behöver lägga på mer jord, men nu kan potäterna börja jobba. Det ska på lite förbrukat hö från hönsgården också så småningom. Täcker för ogräs och ger lite näring.


Ett steg på rätt väg men mycket återstår. Finare väder, please ...


Av Frejda - 10 maj 2014 11:14

Från syrran (Haddebo Gärdesgård och Blommor AB) fick jag tag på detta röda löjtnantshjärta. Jättefint. Det är svårt med färgåtergivningen, men det är hallonrött och kommer att göra sig fint i rabatten där jag redan har ett vanligt rosa och ett vitt.



Mitt lilla plommonträd blommar för fullt nu. Hoppas det blir lika många plommon som det finns blommor. Mums.


Nu väntar jag "bara" på bättre väder. Är trött på kyla och regn. Det är så svårt att få gjort det som behöver bli gjort i trägård och odling när regnet faller och man står och fryser hela tiden. Jag behöver också elda upp trädgårdsskräp i min eldningstunna, men nu är det ju fråga om det skulle gå att få eld på skräpet överhuvudtaget.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards