Alla inlägg den 22 april 2011

Av Frejda - 22 april 2011 11:08


Det frodas i mina sålådor och nu har jag även sått en andra omgång med lite blommor och örtkryddor som ska ut i landet. 


Där finns kronärtskockor, majs, aubergine, gurka och gul och grön squash och tre sorters chilli. Purjolöken ser ut som små sytrådar, men det gjorde den ju förra året också och det blev ju fina purjolökar av den ändå.


Men tomaterna är ett mysterium. De växer inte. Inte en endaste sort som jag sått. De kom upp så fint i såjorden, men sedan jag planterat om dem så stannade de av och de ser förskräckligt eländiga ut. Det är knappt de lever. Och jag har gjort exakt så som jag gjorde förra året och då var det inga problem.


Någon som kan ha en aning om varför?


Ibland trivs ju inte vissa växter ihop med andra så jag har nu, i ett sista desperat försök, flyttat bort tomaterna från de andra växterna. Men jag ska nog så fler tomater för säkerhets skull. Jag får nog köpa några plantor, eller byta till mig mot något annat i plantväg som jag har.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards