Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Frejda - 12 mars 2011 10:17



Sex dagar efter sådd kikade jag in i odlingslådorna, och se där - tomaterna hade kommit upp.


Jag har satt flera sorter. En del är från nya köpefrön (bland annat rejäla bifftomater), en del är från frön jag tog hand om i somras (bland annat en fantastiskt god, supersöt, orange liten körsbärstomat) och en del är frön från två år tillbaka, både från växthusplantor och från en burk med ekologiska tomater jag köpte i affären och som jag tyckte såg lite roliga ut (randiga och alla möjliga färger och former). Jag tog de godaste.


Alla sorter har grott bra. Nu återstår att se vad det blir av dem.


Min "sålåda" för tomater är egentligen inget annat än en plastlåda från konditoriet som man levererar smörgåstårtor i. Alldeles utmärkt. När plantorna sedan blir lite större ska de planteras om i "rootrainers" i ekologisk planteringsjord. 


Imorgon blir det mer sådd, bland annat kronärtskockor, aubergine, majs, squash och en del blommor. Och lite till.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards