Alla inlägg den 28 december 2011

Av Frejda - 28 december 2011 16:52


Efter stormen Dagmars härjningar tänkte jag att det är bäst att åka ut och titta till torpet. Det är nästan så att man får lite vårkänningar. Ingen snö och plusgrader. Som en tidig, men regnig vårdag. Mitt lilla syrenträd har knoppar som ser ut att vilja brista närsomhelst.



Rosen vid pergolan växer och ser grön och frodig ut. Dock inga rosknoppar på den, tack och lov.



Blomsterkrassen ligger som spagetti i rabatten, och där får den vara till våren så kan den ge tillbaka lite mat till maskarna.



I somras köpte jag ju sticklingar av olika blomsorter. Det här är julrosen. Den har ännu inte hunnit få blommor, men den verkar må bra där den sitter.



Min gigantiska schersminbuske avslöjar behovet av att beskärning så här års. Jag måste se till att ena sidan lyfter lite, för dels så har hela busken slagsida åt ena hållet och dels så ser man inte pionen som sitter i kanten längre.



Stormen hade inte gjort någon större åverkan förutom att en förtöjningsvajer gått av. Det är förrförra grannen som ankrat diverse stora träd i varandra så att de inte ska falla åt fel håll, till exempel över torpet. Jag är inte så säker på att träden mår bra av vajrarna, men det kanske löser sig av sig självt om de går av på det här viset. Hursomhelst så måste det ha varit rejäla krafter som dragit av vajern. Tur att man inte var där när det hände. Den snärten hade nog tagit död på vem som helst ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards