Alla inlägg den 27 november 2011

Av Frejda - 27 november 2011 17:05


Mina rosa rudbeckia är kolsvarta och mörkbruna just nu. De ser rätt dramatiska ut. Faktiskt ganska snygga.


Jag hoppas de kommer nästa år igen och då betydligt fler än i år för jag petade ner lite fler frön. Jag har också sått vita rudbeckior, så nu blir det spännande.



Idag är det första advent och det blåser förskräckligt runt knutarna. Regnet faller. Ingen snö i sikte än och det är fortfarande ganska varmt ute.


Idag ska man ju tända första adventsljuset och dricka glögg och äta pepparkakor och lussekatter. Ljuset är tänt, men glöggen har jag inte värmt på än och pepparkakor och lussekatter ingår inte riktigt i min diet just nu. Så Lilla Lo får vara lussekatt. Säsongens suraste som synes ...


(Ja, jag veeet att båda bilderna är suddiga, men rudbeckian stod i värsta novemberdiset så ljuset räckte inte till, och Lilla Lo kunde inte sluta röra sig - men de fick duga ändå).

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards