Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Frejda - 20 mars 2010 11:40

  


Här är en del av de frön jag redan köpt. Dessa köpte jag via Odla.nu. Där finns en del spännnande grönsaker, bland annat chokladfärgad paprika och polkagrisrandig rödbeta. Någon sa att det polkagrisrandiga försvinner när man kokar rödbetorna, så jag funderar på vad man skulle kunna göra med dem i okokt form. Någon som har tips?


En leverans till - större - från Impecta väntar på hämtning. Men snart får jag nog hålla i mig för annars räcker inte odlingsytan till för allt jag vill så och plantera.


Mina små chilli- och tomatplantor tar sig och blir större för var dag. Det är dags att plantera om dem i större krukor i mer näringsrik jord. Jag hoppas de blir fina. Då kan jag kanske sälja en del på Tysslingedagen, för jag kan omöjligt använda dem alla på egen hand. Kul att se vad det blir av egna frön.


Idag ska jag gå på trädgårdsmässa och få lite mer inspiration. Undrar just vad jag kommer att komma hem med därifrån ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards