Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Snömössor och skottade stigar

Av Frejda - 29 december 2010 22:16


Årets sista besök i torpet. Allt var stilla och tyst. Framför stugan fanns spår efter rådjur som smaskat äpplen under snön. I odlingen inga sådana spår, tack och lov. Där stod mitt tulpanträd som en pinne i väntan på våren. Jag hoppas det klarar sig.


I pergolan stod snötäckt bord och bänk, i väntan på våren och sommarens fikastunder. Jag var lite fundersam över om jag behöver få bort snön från taket, men jag väntar till nästa vecka. Då kanske det blir det nya årets första torpbesök.



Snömössor täckte alla tak och vattentunnorna, men snälla grannen hade sett till att köra snöslungan i trädgården så att jag lätt kunde parkera och ta mig fram till torp, lada och till och med dasset. Tack!


  

 
 
Ingen bild

Karin

30 december 2010 22:00

Så roligt att se att det är lika mycket snö hos dig som på min tomt. jag har ingen granne som skottar så jag får göra det själv. Men jag har en julros som jag placerat i ett plastväxthus för att skydda mot snödrev. Den är grön och fräsch och lockar mig att tro att det kommer en vår och en snöfri tid. Men vintern är tyst ocj vacker.
Gott nutt år till dig!

 
Ingen bild

Frejda

1 januari 2011 15:15

Karin - Jag skulle också vilja ha en julros, men jag är ju inte ute vid torpet om vintrarna, och inne i stan känns den lite felplacerad. Jag förstår att den ger hopp om vår och smältande snö. Gott nytt år själv! :-)

 
Anders W

Anders W

2 januari 2011 20:12

Hej Och God fortsättning.
Jag har kopior till dig på tidningsuppslaget om Olofstorp.
Så du behöver inte leta längre.

/ Anders

http://batliv/bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Frejda

2 januari 2011 21:25

Anders - Vad bra! Ska ni till Ubbe och Carina på onsdag? Om ja, så kanske du kan ta med dem då? Jag är bra nyfiken. :-) God fortsättning till dig med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frejda - 14 november 2016 18:58


Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.   Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att...

Av Frejda - 4 mars 2016 16:57


  I år var det lite extra roligt att inventera mina fröer - nu när jag har en så fin låda att lägga dem i.   Jag har en hel del fröer kvar som jag behöver använda innan de blir för gamla. Men som varje år så behöver jag köpa till en del. I å...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:49

I mitten på juli hade jag rest ner till västkusten för att hälsa på vänner när jag fick besked från kattvakt Thea att Lilla Lo var väldigt dålig. Jag fick åka hem för att ta farväl av henne. Det var en aggressiv blodcancer som blev hennes bane. Men n...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:09

Sommaren 2015 kan knappast skryta med särskilt mycket fint väder, så odlingssäsongen var inte riktigt lika inspirerande i år. I år förlorade jag också mina två äldsta kissar, Mini och Lilla Lo, så det var också en sorgesam vår och sommar på det viset...

Av Frejda - 14 juli 2015 22:07


Älskade Lilla Lo har lämnat mig. Hon var den sista av den lilla trojkan bestående av mamma Skruffa, syster Mini och Lilla Lo själv.   Fjorton år och nästan tre månader fick vi tillsammans och det är nu mycket tomt och tyst. Jag har nog inte tä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards