Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Frejda - 29 mars 2009 21:31

Snön ligger djup igen - säkert 30-40 cm på tomten och höga plogvallar som jag fick skotta mig igenom för att komma in med bilen. Men det ska bli varmare i veckan, så jag hoppas en del smälter undan till nästa helg, för då ska jag natta över i torpet och försöka fixa lite med grenar och skräp. Samla ihop den där brasan som ska eldas i påskhelgen.


Det ska bli så mysigt att vara där, om än bara för en natt. Få upp värmen i stugan, äta något gott och enkelt (det blir nog skaldjur) på fredagkvällen, läsa lite, sova gott i lugnet som finns där. Och sedan röja ordentligt på lördagen.


Nu har jag i alla fall ett nygammalt kylskåp som jag ska lyfta in istället för det gamla - första steget i fixet med köket. Men resten av det arbetet kommer inte förrän i sommar, när jag har semester och kan fokusera på köksprojektet.  Min morbror Urban, som har en egen fix-firma som heter "Hyr en kille", har också tipsat mig om vad jag kan göra om det, som jag hoppas, skulle visa sig att det finns ett fint gammalt trägolv under plastmattan i köket.


Jag vill inte visa mer snö nu, så det blir en närbild på grenarna i mitt Åkeröträd. Mossa, lavar och snö på knotiga grenar. Visst är det vackert!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards