Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Frejda - 3 juni 2015 16:30

Vädret har varit dåligt rätt länge och då passade Hilda och Sigrid på att börja ruva. Hilda var först och ligger just nu på åtta ägg.



Sigrid började en vecka efter och ligger på fyra ägg. Koncentrationen är på högsta nivå. Ibland kommer de ut och äter - arga, uppburrade och stressade över att behöva lämna äggen en stund.


 


Hildas eventuella kycklingar kommer i midsommarveckan, om allt går som det ska, och Sigrids kommer veckan efter midsommar. Då far jag till England så då blir det lite pyssel för min hönsvaktande granne Thea att styra med.


Det har blåst infernalisk mycket också och tisdagen den 2 juni, när jag kom hem från jobbet, möttes jag av den här synen.


Kanske kan jag få ihop en haltande paviljong med hjälp av gamla delar från den gamla paviljongen. Då kan den få tjänstgöra i något hörn av trädgården där det inte är så noga. Men till min älsklingsplats i trädgården har jag nu köpt en ny paviljong.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards