Alla inlägg den 21 april 2013

Av Frejda - 21 april 2013 14:31

Precis vid stugdörren, i skydd från piasavakvasten, står en liten, liten blåsippa. Just nu är det den enda jag sett ute i torpet, men det kommer säkert fler nu när vädret äntligen börjar bli varmare.


Inne i torpstugan väntar allt på att jag ska flytta dit. Mattor, gardiner, sofföverdrag, sängkläder och handdukar är tvättade och väntar på att jag ska städa och fixa till. På valborgsmässoaftonen räknar jag med att jag, kissar och höns flyttar ut. Jag kommer troligen att åka till torpet ett par dagar innan och städa ur ordentligt, bädda, lägga på mattorna, hänga upp handdukar och lägga på köksduken. Och elda varmt för nu är det ganska rått i stugan.


Jag bara måste visa min svärmors tunga som blommat med fem väldoftande blomsterstänglar. Det har droppat klibbig nektar på golvet och om kvällarna har man varit alldeles susig av den tunga, bedövande blomsterdoften.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards