Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av Frejda - 25 oktober 2013 21:15


Jag vet att jag inte uppdaterat som jag borde, men här kommer det.


Hönsen, kissarna och jag har flyttat från torpet nu, för vinterhalvåret. Hönsens lilla hönsgård och hönshus är urstädat och stängt. De har det bra hos syrran i vår gamla lekstuga från barndomen, isolerad med värme vid behov och tillgång till en stor hundgård att gå runt i. Skydd mot rävar - jag hoppas att höken inte kommer för det är öppet uppåt. Men då får Tor visa vad han går för.


Sonen Loke spetar ju omkring utanför dessutom, så nu får han skärpa sig när mamma och pappa har koll på honom.



Växthuset är urplockat och odlingen skördad.



Pallkragarna är tomma och rabatterna vilar. Det sista jag gjorde innan jag flyttade var att sätta tulpanlökar som jag köpt från syrran: Haddebo Gärdesgård och Blommor AB. Må det blomma massor till våren!




Paviljongens tak bor inne nu och jag hoppas ställningen klarar sin tredje vinter. Hursomhelst så är det det bästa "trädgårdstält" jag köpt. Alla andra har legat med benen i vädret mot slutet av sommaren.



Lilla Lo njuter av solen innan flytt. Hon är inte lika förtjust i att bo inne i stan, men hon vänjer sig efter ett par veckor.



Veden är inpackad i presenning och vedklyven är tillbakalämnad till snälla grannar som jag fått låna den av. Jag vet vad jag har framför mig nästa sommar ...




Och den kära lilla, trogna pumpen har fått vinterkappa.



En höstrudbeckiastjälk som fortfarande står upp mot ett av äppleträden.



Hej då, torpet. Vi ses i april.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards