Alla inlägg den 28 april 2012

Av Frejda - 28 april 2012 21:27


Mina torpgrannar säger att jag är ett vårtecken. När jag börjar visa mig ute i torpet är våren på väg och när jag flyttar dit har den kommit.


Så nu är den här för kissarna och jag har flyttat ut. Bilfärden var, som vanligt, inget nöje för dem, men jag tror att känslan av att få gå fritt igen blev en väldigt glad överraskning. Jag älskar att ställa kattburen på gräsmattan och öppna dörren och se hur de reagerar, hur de börjar smyga runt och undersöka allt.


Här är de på väg in i stugan. Lilla Lo är först in. Skruffa passar på att nosa på Mini på vägen in.



Idag har dagen ägnats åt att städa ur stugan ordentligt, elda varmt, bära in mer ved, hämta fräscht vatten, torka ur kylskåp och fylla dem och lite annat pyssel. Kvällen avslutades med grillning med grannen Thea. Vi åt i hennes växthus eftersom det blåste lite. Det smakade gudomligt.



Ett glädjeämne - spirean som jag planterade förra helgen sätter skott som bara den.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards