Alla inlägg den 14 november 2016

Av Frejda - 14 november 2016 18:58

Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.


Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att hitta en lösning för den här lilla videon. Men nu så ...


Jag har tänkt i flera år på att jag skulle vilja göra detta med odlingen. Gräva ur och skapa en yta som jag kan "måla" på. Hav tålamod bara. Det är fult i början, men blir fint i slutet. Den byter bild själv.



 

En lokal grävare. Tjugo ton stenmjöl. Linoljade, nya pallkragar med markduk i botten och platonmatta på sidorna. Hoppas de håller längre då. Köpeplattor till växthusplatsen. Plattor från goda vänner till platsen längst bak.


Där ska det så småningom bli ett växthus, när jag får råd. Jag orkade inte lägga alla plattor i år. Fick värk i armbågslederna. Men något ska man väl ha att göra till våren. Har i alla fall lagt 91 plattor av typ 150.


Jag är så nöjd med den här sommaren.


P.S Jag är numera mer aktiv på Instagram, så leta efter mig där om ni vill. Jag heter frejda42 där.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards