Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Frejda - 26 oktober 2011 18:15


Kissarna kurar inomhus större delen av dygnet så här års. Det är därför jag inte har så dåligt samvete att flytta in dem till stan när oktober kommer till sitt slut. Om de ändå mest är inomhus så klarar de finfint att vara innekatter fram till slutet av april.


Problemet är väl egentligen att de inte fattar det. Åtminstone inte Lilla Lo (längst till höger i bilden). Hon tror att hon absolut vill vara ute och speciellt klockan halv fyra på morgonen. Det gör att jag snart har ett par månaders kissegnäll att se fram emot så dags på morgonen, och med det rätt dålig nattsömn. Men framme i januari brukar hon ha fattat ...


De andra två raringarna acklimatiserar sig faktiskt på ett par timmar och finner sig sedan i att vara innekatter i sex månader.


På söndag flyttar vi in till stan. Så jag ser fram emot att höra missnöjeskissekören i kattburen på väg hem till lägenheten. Tur att färden bara varar i en kvart.


Nu börjar det mesta vara inplockat och fixat i trädgård och odling. Veden är kluven och har fått en presenning på sig som skydd mot snö och regn. Växthuset är nu utröjt - har bara tre chilliplantor där som ska planteras om i krukor och få följa med in till stan. Jag kan nog bocka av allt på min lilla lista i helgen och sedan flytta med gott samvete.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards