Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Frejda - 17 oktober 2011 21:12

För något år sedan fick jag en så kallad "award" - en liten utmärkelse - för min blogg av en bloggkompis. Nu har jag fått en igen.



Jag fick den från Fru fruktsallad som skriver mycket om mumsig mat. Tack. :-)


Enligt reglerna ska man nu skicka vidare till fem favoritbloggar. Jag följer många olika typer av bloggar, men den här gången har jag valt trädgårds- och matbloggar som jag tycker om.


1. Martinas Mat och Odla är en favorit som jag ofta återvänder till. Massor med tips på god mat, men även en del om det hon odlar.


2. Lindas blogg Växthusliv. Här kan man läsa om odling i växthus och pallkragar. Linda är jätteduktig med sin kamera. Superfina bilder.


3. På bloggen Köksträdgården kan man läsa om Tyras trädgård, där det odlas grönsaker, örter, kryddor och blommor - från frö till tallrik.


4. Trädgårdsliv & Design - en blogg som också skrivs från örebrotrakten, precis som jag gör. Världens finaste växthus och fina bilder. En trädgårdsarkitekt som kan sina saker.


5. Kardemummagumman skriver om mat och bak. Mycket LCHF för oss som gillar det, men också annat gott.


Här är reglerna:


1. Klistra in "award"-bilden på din blogg.
2. Tacka personen som gav dig "awarden" och länka till den personens blogg.
3. Välj ut fem personer som du vill ge awarden till och länka till de bloggarna.


Ett bra sätt att sprida adresser till intressanta och trevliga bloggar.

Av Frejda - 17 oktober 2011 20:51


Nu har lökarna jag beställde kommit så till helgen ska de ner i marken. Förra året hade snön kommit när jag planterade. Då var man smått frusen om fingrarna.


Jag mindes inte att jag beställt så många sorter, men här finns diverse:


Tre sorters tulpaner i röda och rosa nyanser (Elegant Lady, Angelique och Saxatilis), två maffiga liljor - en röd (Marrakech) och en vit (Oriental White) - och två sorters narcisser (Orangerie och en mix med olika narcisser). Sedan så handlade jag tydligen för så mycket från Odla.nu så jag fick en påse med 20 botaniska krokusar som bonus.


Hittills har jag satt alla blomsterlökar framför torpstugan och inte i odlingen eftersom de blommar som finast innan jag börjar hållas på allvar i odlingen. Men i år kanske det kan bli lite blomsterlökar i odlingen ändå. Åtminstone liljorna för de brukar ju blomma lite senare. Jag har ju påbörjat en liten liljekulle, dvs. en hög med jord där jag satt en massa liljor. Där kanske de kan få bo.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards