Alla inlägg den 25 september 2010

Av Frejda - 25 september 2010 16:07


Måste bara först visa ytterligare en av mina tre dahlior - alldeles rund i formen och med blad som ser ut som små strutar. Dahlior är verkligen som små konstverk. Det måste bli fler sådana i min trädgård nästa år.



Idag har det varit urtrist väder - grått, mulet och lite småregnigt - men jag har ändå hunnit skörda och pyssla lite. En låda gul och röd lök blev det, och några squashar. Det är fler squashar på gång, så jag lät ett par plantor sitta kvar. Övriga rev jag nu upp och lade på komposten. Den gula löken blev jättefin, men den röda är till största delen väldigt liten. Konstigt, för de har haft precis samma växtmöjligheter. Men hursomhelst så kommer den att räcka gott åt mig.  


Jag har också rivit ut en del gurkplantor ur växthuset, som gjort sitt (jag tog den sista gurkan idag). Imorgon ska jag nog plantera om citronplantorna och ta in dem inomhus. Samma sak ska jag göra med paprikorna, men det får vänta lite till.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards