Alla inlägg den 18 september 2010

Av Frejda - 18 september 2010 22:24


Ja, så här har mina partytält sett ut så här års flera år på raken, så nästa år ska det nog bli något mer stabilt (och dyrare). Jag har spanat in en konstruktion med rejäla svarta smideshörn som jag tror skulle hålla bättre. Och dessutom vara fasen så mycket snyggare.


Denna konstruktion är dock underkänd och jag har nu destruerat tältet till oigenkännlighet. Faktiskt hoppat lite på de spretiga benen så nu är de i storlek att få in i bilen och redo att köras till återvinningsstationen.


Dagen bjöd på en förmiddag med ösregn och en eftermiddag med strålande sol, så nu har jag fått in nästan alla trädgårdsmöbler i ladan. Bara ett litet bord står kvar ute med den enda uppgiften att visa upp de sista blommorna i min vinröda million bells-planta. Jag har tömt krukor i komposten och burit in diverse småsaker. Jag hann också skörda lite bönor och örter och har plockat några av de äpplen som såg fläckvis ätbara ut. De ska bli till äpplekakor imorgon.


Sekatören fick också göra en insats i syrenbuskarna vid carporten, så nu hoppas jag att grenarna inte skrapar i bilen när jag ska backa ut.


Jag känner mig redo för valdagen imorgon. Då blir det inget trädgårdsarbete, bara röstmottagning och räkning av röster.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards