Alla inlägg den 12 september 2010

Av Frejda - 12 september 2010 22:05


Helgen har bjudit på gråväder och regn, så det har varit riktigt brasväder. Tyvärr har inte allt jag behövde göra utomhus blivit gjort av den anledningen. Och det ostadiga vädret ska fortsätta säger de just nu på TV.


Jag har fortfarande inte planterat ett par växter som jag fick från mamma, men jag får väl ta en kväll i veckan till det. Och så börjar det bli dags att bära in en del utemöbler.


Jag har i alla fall röjt ur en liten del av odlingen som ska få lite mer vanlig jord, gödsel och aska som jag tänkte gräva ner där. Sedan ska jag täcka med markduk, klippa hål i den och sätta fler revor från mina små jordgubbsland där. Det skulle ha blivit gjort i helgen, men regnet satte stopp för planerna.


Jag har nu i alla fall, efter mycket pysslande, satt ihop mina kompostgaller till något som liknar en bur (varför är fjädrarna som ska hålla ihop det hela så "bängliga"?), så nu kan jag lägga blast och annat där när jag skördar. Det blir fint till sommaren och kanske till och med våren.


Och så har jag eldat brasa i bergslagskaminen - för värme till mig och kissarna.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards