Alla inlägg den 7 september 2010

Av Frejda - 7 september 2010 21:38


På hyllan i pergolan tänkte jag att man kunde ställa lite kul saker. Det här gänget hamnade där. Det är "de som blev över".


Jag tillverkade en hel liten armé av dem på vårens keramikkurs. Det brukar nämligen alltid vara så att man får över en snutt lera när man tillverkat något. Det är synd att kasta. Så jag gjorde mattsvarta kissar. Dessa har jag sedan delat ut som gåvor här och var och sålt på Tysslingedagen. Dessa fyra blev över och jag vill nog behålla dem för de ser rätt kaxiga ut. Sedan behöver man inte fästa sig vid att kissen längst till höger ser mer ut som en mycket liten gremlin ...



Jag har också hängt upp ett klockspel som är väldigt diskret i tonen. Det är nämligen gjort av kokosnötsskal och "klockar" bara lite fint när det blåser.


Till helgen ska det bli skörda av. Undrar om frysen räcker till.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards